MadeleneAiliciaAlwiraMathias

2 grillkvällar på en helg.... Najs!

Publicerad 2010-05-30 10:06:13 i Allmänt,

Söndag morgon idag då. I fredags var jag på en super trevlig grillfest med mina kära kollegor! Verkligen jätte trevligt! Jag kommer nog att drömma om den underbart goda bålen... Synd bara att det fortfarande är lite småkyligt på kvällarna. Väl hemma hos Karin så fick jag gosa med 4st 7veckors kattungar! Pluttisar! Ja det var verkligen en minnesvärd kväll. Lyfter på hatten åt värdinnan Karin. Igår, lördag, vaknade jag vid 11.45 av att Mathias dammsög nedreplanet. Det var faktiskt trevligt att vakna av att det städades hemma =} Kollade lite på tv medans jag sörplade i mig morgonkaffet. Skönt! Sen var det bara att börja med potatisgratängerna. Skala, skiva, in i kylen i kallt vatten. Lite småbakis var jag nog. Ja just det jag slipade och målade om pappas garagepall, det blev jag faktiskt riktigt nöjd med *stolt* Lägger in en bild senare... Sen åkte jag och handlade det sista till grillfest nr2 som var hemma hos oss. Städade lite och gjorde klart gratängerna. Med grädden blandade jag crème fraîche -vitlök och parmesan MEN jag glömde ha i vitlök! Hallå! Hur kan man glömma vitlöken?! I potatisgratäng! Hursomhelst så blev det faktiskt riktigt gott ändå, det var ju som sagt vitlök i fraichen. Ola och Marianne dök upp och sedan kom även Emelie. Ailicia vart så glad när Emelie kom, hon har ju inte träffat sin stora syster på typ 6månader.... Sen precis när all mat var klar och färdig grillade så kom även mamma och pappa. Till efterätt blev det kladdkaka med vanilj gräddglass och hallon. Det var gott. Middagen var uppskattad och jag tror att alla var nöjda och belåtna. Ailicia somnade lycklig =) Jag saknade dock 1person. Isabell, vart var du? Saknade dig, ailicia frågade också vart moster var.... Senare på kvällen satt vi och drack vin med våra trevliga grannar. En trevlig och lyckad kväll! Idag är det morsdag så vi ska till mamma en sväng i eftermiddag. Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela