MadeleneAiliciaAlwiraMathias

En riktig sjusovare.

Publicerad 2011-04-20 08:31:30 i Allmänt,

Alwira är en riktig sjusovare till skillnad från Ailicia!
Ailicia har varit vaken i drygt 1 timme nu ovh Alwira ligger fortfarande i sängen och snarkar =P
Idag är det lite gråmulet väder och av himlen att döma så lär det börja regna snart.... trist!
Idag så ska Ailicia göra påskkort som hon kan dela ut när hon går påskkärring imorgon.
Så det gör ju kanske inte så mycket att det är lite mulet.
Blir nog en liten tripp till centum idag för att byta lite prylar som jag köpte förra veckan.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
RÖKSUG!

Ja, trots att det var ett bra tag sen jag slutade så är jag mer röksugen än någonsin!
Det känns som att jag bara väntar in att kunna börja röka igen...
Jag vill ju röka!
hmm... detta är helt galet, jag vet ju alla fördelar att inte röka och jag vet definitivt alla nackdelar med att röka, men ändå så känner jag mig så kluven. Jag tycker ju tyvärr om att dra ner gift i mina lungor, det får mig att må bra, att njuta, att belöna mig själv... men som sagt, nackdelarna med att röka är ju många fler än fördelarna!
Jag vill ju absolut inte röka nu, inte medans jag ammar! Dessutom så har jag ju inte direkt råd att röka, fast i ärlighetens namn så hittar man ju alltid pengar till cigg! Hur kan det komma sig?
Vissa kan föda sina barn på nudlar á 4,50kr men har alltid cigg á 45kr per dag, hur kan det komma sig?
Tack och lov så har jag aldrig behövt välja så...
Men hur som helst så slåss hjärnhalvorna inne i mitt huvud!
Å ena sidan så vill jag leva upp till den bra bilden som jag har av mig själv, den bilden ser ut såhär;
2 barns mamma, engagerad och glad, icke rökare - luktar gott, fin hud och fint hår. Frisk och tar hand om mig själv! "Perfekt" utåt sett...

Å andra sidan så vill jag även leva som mina vänner;

24åring som lever livet, njuter av sina cigg, kan festa och känner sig på topp i livet!
Lever livet. Röker för att jag vill...

Självklart så kommer jag inte kunna leva 100% i någon av dessa bilder. För let´s face It, jag har 2 barn och jag vill hellre vara hemma med dom en fredagkväll än gå ut röjja. Förut så önskade jag dock att jag skulle vilja gå ut och festa osv...
Men, samtidigt så är jag inte bara Mamma Madelene, utan även 24åringen Madelene som har andra behov...
haha känns som att detta inlägg blev lite OT, med mina självbilder och jaget och överjaget osv...bla bla bla.... hehe
Men summan av kerdemumman är att jag är jävligt röksugen!!!
Och typ alla runt mig röker, Mathias, mamma, pappa, grannarna - Maggan osv....
Ja tack!
(bild lånad från google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela