MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Min lilla människovalp....

Publicerad 2011-04-19 22:32:48 i Allmänt,

Hon börjar verkligen vara mer med och kontaktsökande nu!
Så himla go och mysig!
Hon tycker verkligen om att sitta tillsammans med stora syster! Stolta stora systern Ailicia!
*älskar mina tjejjer*
=)
Det har inte hänt så överdrivet mycket idag, har varit ute lekparken en hel del idag med.
Vi åt middag på McDonalds vilket var väldigt uppskattat av Ailicia i alla fall...
Påvägen hem från bilen så mötte jag en gammal kompis som jag tyvärr gled ifrån lite när jag började jobba heltid och inte riktigt hann ha något liv - brevid livet =)
Vi skulle hitta på något efter påsk, det känns skoj...
Köpte mig en bok i ren Madelene anda idag:
Beskrivning:

Som nyfödd är hon nära att bli lämnad i en snödriva.
Som sjuåring blir hon våldtagen av en alkoholist i en trappuppgång.
Som nioåring rymmer hon hemifrån och blir än en gång våldtagen av en långtradarchaufför som gett henne lift.
Som tolvåring börjar hon sälja sin kropp till fyllgubbarna i Björns trädgård på Söder i Stockholm.
Som trettonåring är hon fullfjädrad prostituerad i City och har en hallick som tar ifrån henne merparten av de pengar hon tjänar.
Som tonåring blir hon snart grovt kriminell och utnämns av pressen till Sveriges gangsterdrottning.
Hon kommer att tillbringa sexton år av sitt liv på olika institutioner, alltifrån flickhem, ungdomsvårdsskolor och psykiatriska kliniker till slutna avdelningar på såväl mentalsjukhus som kvinnofängelset Hinseberg.
Hon heter Birgitta Blondie Andersson och har levt ett liv som de flesta människor inte kan föreställa sig ens i sin vildaste och mörkaste fantasi.
Om detta liv i fattigdom, förnedring och fullständig utsatthet berättar hon osentimentalt och med kärv humor iBlondie.
Det här är på samma gång ett skakande tidsdokument, ett gripande kvinnoöde och en paradoxalt upplyftande skildring av närmast ofattbar mänsklig styrka.

Blondie är Birgitta Anderssons första bok. Detta är en sann berättelse!

(bild och text kopierad från http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185801798 )

 

Återkommer med en recension...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela