MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Fredag.

Publicerad 2011-07-29 12:46:32 i Allmänt,

Idag är det fredag, och dagen innan Alwiras dop.
Deprimerande nog så är mitt största bekymmer just nu vad jag ska ha på mig på dopet! Suck! Varför?
Varför kan man inte bara få välja en shysst kropp som man vill ha ur någon katalog...typ?
Gaaaw...inget passar, inget ser bra ut, inget känns bra!
Ytligt? Ja!
Men skit samma, har man inte engagerat sig mer för att ändra på kroppen så får man väl skylla sig själv! =P
.
I eftermiddag så ska vi hämta nyckeln till prästgården och förhoppningsvis så kan vi ställa iordning alla koppar osv redan ikväll. Det vore riktigt skönt!
.
Ja just det, tack mamma! Tack för Ailicia fick sova hos er inatt och ikväll! Så skönt att få lite egentid med Alwira för första gången sen hon föddes!
Känner i min kropp att jag behöver vila, det tar på krafterna att ha 2 barn och försöka dela på sig typ hela tiden.... Först när man har 2 barn så inser man hur mycket enklare det är när man bara hade 1! Varför är det så? Man sätter lixom ribban alldeles för högt med barn nr1, när nr2 kommer så inser man hur mycket lättare man hade kunnat haft det innan osv.....
Det känns lite så gällande allt, jobbar man 75% så tycker man att det är tungt, men när man sedan börjar jobba 100% så inser man hur enkelt det var att bara jobba 75%.....hahaha den mänskliga faktorn?
.
Nä nu ska dopbarnet få sig ett renande bad!
Tjingeling!

Kommentarer

Postat av: Jen

Publicerad 2011-07-29 13:39:23

När du skriver dina inlägg och vill ha mellan rum så får du tycka enter två gånger madde.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela