MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Helt tappat fokus!

Publicerad 2011-03-31 11:09:54 i Allmänt,

Känns riktigt tråkigt att upptäcka att jag helt har tappat fokus. Fokus på det som egentligen är allra, allra viktigast, Alwira och Ailicia! Jag har, dom sista dagarna, glömt bort att titta, känna och närvara. För mycket annat runt om kring som tar upp den delen av hjärnan!
Jag måste verkligen försöka ändra på det, vill inte sitta om ett par månader och undra vad som hände med Alwiras första typ 8veckor?
Tiden går ju redan så fort, hon är 2,5 vecka redan!
Man missar så mycket ändå, varför inte försöka ta vara av den tiden man kan till att memorera och bara njuta?
Fan jag har ju gått och varit gravid (lidit...) i 9 månader och när bebisen väl är ute så har man inte tid att engagera sig??? What?? Skärpning!!!

Tråkigt, men förståeligt, att mamma och pappa har så mycket med sina grejer! Flytten och allt....
Alwiras spädbarnstid är snart förbi känns det som. Men men, tiderna förändras!
Jag måste förstå i min hjärna att jag inte kan jämföra Ailicias födelse med Alwiras, allt är såå annorlunda nu!

När Ailicia föddes så bodde vi ju i källaren på sabelvägen, mamma var alltid till hands, och då behövde jag all hjälp som jag kunde få. Denna gång så klarar jag allt alldeles utmärkt själv.... faktiskt!
Hjälpen behövs inte, men det kändes helt klart roligare när alla var engagerade och glada när Ailicia kom....

Nu känns det som ett avsnitt ur Melerose Place typ, den är irriterad på den - och den vill inte prata med den - den tredje står i mitten och vet varken ut eller in!


Man har lixom inte tid att hinna njuta av lillfisan. Måste lösa "bilproblemet", volvon, som är helt isär plockad och 90% av bilen ligger utanför bilen... Den ska vi lyckas flytta innan söndag.... Vart? Ingen aning!
Sälja? Skrota? Hitta något ställe att förvara den?
Ingen aning!
Känns riktigt jobbigt, stressande och pressande!
Inte vad man egentligen behöver just nu....



'


Och nu upptäckte jag att kaffebryggan har cp:at sig, för det är fullt av sump i kaffet!!! *Gahh!!*
FAN!!!! Filtret har visst gått sönder!
J*vla skit grejer!!!  

Kommentarer

Postat av: Jen

Publicerad 2011-03-31 15:18:11

Du kan ju alltid ringa och bara snacka av dig :) jag bor kanske inte i berga men jag är en signal bort :) kommer ut i helgen få träffas då :)Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela