MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Kaloriunderskott

Publicerad 2013-05-29 22:45:11 i

Har suttit på pt online och räknat ihop dagens matintag. Dagens käk har varit rätt normalt dagsintag för mig och nu visar det sig att jag ligger på ett underskott på ca 1000kcal/dag!! Wtf!! Så mycket som jag har ätit idag! Mina dagar ligger tydligen på runt 1200kcal och SKA ligga på ca 2400kcal.... Samtidigt så ska det ju vara rätt sammansättning mellan fett-protein-kolhydrater så att trycka i sig en 200g chokladkaka à 500kcal är tyvärr inte ett alternativ ;-)

Tränade armar och mage idag iaf.

Va med om en extremt obehaglig grej idag; Ailicia hade gått in till en granne (vars dotter är i hennes ålder). En av dom grannar som jag har gjort väldigt tydligt att hon INTE får gå hem till. Detta beror på en rad olika grejer som gett mig "dåliga vibbar". Knepiga föräldrar är bara förnamnet.
Och min oro besannades när jag gick dit och knackade på (efter att ett annat grannbarn sagt att Ailicia var där). Extremt obehaglig, knepig, psykfall till pappa var vad jag möttes av. Skulle ta en timme att skriva ut samtalet här. Orkar inte.
Bland annat så ställde han sig och sjöng "My name is Luca I live on the second floor" samtidigt som han smekte min hand-när vi skulle hälsa! Han frågade (när hans fru och barn stod bredvid) om jag ville komma dit imorgon och äta tårta -"fast istället för grädde kanske det är något annat på...."
Ehh....psyko... Ja som sagt han sa många obehagliga grejer under de typ 7 min som jag stod där.
Trixie hade oxå riktigt dåliga vibbar- hon hängde i kopplet och skällde å högg i luften under typ hela samtalet (något hon aldrig skulle göra i vanliga fall)?!

Obehagligt...

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela