MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Spöken och Ikea :)

Publicerad 2013-11-03 19:51:30 i

Det har varit en riktigt trevlig halloween och allhelgonahelg!
Alwira hade maskeradfest på dagis i onsdags. Hon var väldigt stolt över sin häxdräkt och hade hela utstyrseln på sig från morgon till kväll. Sötaste häxan i världen!




Duktigt nöjd va hon av att ha fått popcorn på dagis också :)

Ailicia (och Alwira) gick bus eller godis i torsdags. Ailicia var djävulsflicka =D
Hon passade mycket bra i den utstyrseln, på flera sätt ;-)
Hehe...det var hon även på skolans halloweendisco i fredags. Ailicia är verkligen grym på att leva sig in i roller!


Hårfärgen gör sig dock inte till rätta på bilden... Det var rött rött! Sprayburksröd ;-)
Gissa om vårat badkar är rosa färgat trots skrubbande.... =\
....men det var det såklart värt =D

Massor med godis lyckades dom tigga till sig.
Och för dom som blir upprörda över knacka-dörr traditionen: Skippa öppna eran dörr när ni hör dom försynta små barnknackningarna! Mina barn (i synnerhet Ailicia) älskar den grejen och jag själv tycker att det är jätte kul att bli påhälsad av monster, häxor, djävular och påskkärringar som ägnat hela eftermiddagen åt att få bege sig ut och knacka dörr! Punkt.

Igår så var jag, mamma, Ailicia och Alwira till Spånga k:a för att tända ljus!
~~ Mormor ~~
<3 saknad <3

Efter det så passade vi på att åka förbi Ikea =D
Det var skoj, som alltid!
Mötte flera stycken där som vi kände, inte då konstigt då det var väldigt mycket folk!

Blev en hel del nyttogrejer som lakan, påslakan och ljus! Köpte även ett vardagsrumsbord. Och mitt så länge efterlängtade Bonzai träd!! Har velat ha ett så länge jag kan minnas! Love it!!


Och detta jätte gosiga påslakanset som jag också dreglat över men ej förmått mig att kosta på mig. Men nu så :)



(Sovande Alwira ingick inte dock...)



Nu sover båda barnen denna söndag och jag ska fortsätta med tvättandet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela