MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Den inre stressen

Publicerad 2015-04-01 11:35:45 i

...,äter lätt upp en.
Jag ser mig själv som väldigt stresstålig och bra på att hantera stressiga situationer. Till stor del säkert tackvare mitt jobb.

Många ser pluggandet som ett skönt sätt att slippa jobba, och visst jag jobbar halvtid idag, tjänstledig 50% för att studera. Fint, det betyder korta arbetsdagar ja, men den konstanta stressen i magen över hur man ska hinna med 100% plugg och barn och familj och träning då? 
Tror aldrig att jag har hunnit städa så lite som nu när jag pluggar....

Att dom kurser jag läser nu inte är speciellt nödvändiga för mig gör inte saken enklare, det är svårt att vara motiverad och halkar man efter eller inte förstår en grej då halkar hela kursen efter och man står som ett fån och fattar nada!
Som sagt alla kurser innan har jag behövt för att bli behörig, men dessa är mest som utfyllnad innan min tjänstledighet löper ut den 22/5.

Fick ett tjänstgöringsintyg av min chef idag som jag behöver ha för att skicka till högskolan, oh my?!, så himla fina ord 😊
Blev riktigt glad *inte för att skryta* höhöhö....

Tillbaka till stressen.
Den beror inte enkom på plugget utan även våran bostadssituation- vi är mitt i en ombildning från hyres till bostadsrätt och smart av Mathias så har jag fått lotten att ha hand om bankkontakter osv. Just nu så är det 2banker som beviljat oss bolån och ger förslag på räntor och skit som jag inte fattar nått av. Så dom ringer om vartannat i tid och otid och jag känner mig som en mindre vetandes 5åring under alla dessa samtal ....

Sen träningen som jag harvar på med, ser stora resultat på vikterna i gymmet, har bland annat ökat på 40kg i benpressen på 5veckor 💪
Men det har hänt några gånger att jag har lämnat gymmet efter bara halva passet -när ex banken ringt så har jag ej ro i kroppen att fortsätta 30min till.

Men men, nu ska jag på engelskan 😃
Hejs svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela