MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Helgen...

Publicerad 2016-04-03 22:29:46 i

Ojoj, vilken helg...
Känner mig helt slut i huvudet iallafall...hehe

Upp tidigt i lördags för att mata och rasta hundarna, väcka alla och sedan bege oss till Sollentuna rackethall.
Väl där så fick Sessan sin första chock på parkeringen-fler hundar än vad hon sett i hela sitt liv.
Hon småskällde lite nervöst.
I rackethallen så var det hysteriskt första timmen.
Hundar som skällde överallt! I en ekande rackethall.
Där och då så trodde jag typ att hon skulle få en hjärtinfarkt och dö på fläcken...
Helt galet.
Efter att ha fått startnummer och sett ut vilken ring vi skulle tävla i så valde jag att gå ut en sväng för hon va som sagt helt okontaktbar typ.
Att gå ut gjorde henne gott och när vi gick in igen så verkade hon känna att hon hade lite mer koll på läget och kändes lugnare.
Hennes pappa och ägare Johanna kom för att titta på utställningspremiären ☺️
Och Mathias å barnen va oxå med vilket kändes jätte skönt.
Jag va ju oxå nervös 😂
Typ rädd att hon skulle springa mellan mina ben och fälla mig eller att jag skulle kliva på henne...
Efter ett tag så vart det våran tur och allt gick jätte bra!
Hon fick mycket fina vitsord och blev BästIRasen valp!
Vi hade givetvis kunnat stanna kvar och ställt ut henne i bäst i gruppen men i och med att detta bara va en inofficiell utställning så kändes det inte så viktigt faktiskt.
Ville mest se hur hon skulle sköta sig i ringen och sedan få ett omdöme.
Sagt och gjort så åkte vi därifrån vid lunchtid och åkte hem för att mata valparna.





På eftermiddagen så var det dags för FM Larkas valpträff/utbildning.
Hon visade sig från ett skälligare jag än va hon brukar vara. Men överlag så gick det fint!
Mycket matnyttig info och väldigt intressant att få höra de andra fodervärdarnas tankar och bekymmer.
Fick tyvärr ingen bild därifrån-får fota nästa gång ☺️


Idag bjussade mamma barnen på Leos lekland, vilket va väldigt uppskattat ❤️


Dåligt med bilder därifrån med 🙈

Jag är helt slut och ska gå och sova NU!
Natt natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela