MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Ändrad dygnsrytm...

Publicerad 2016-07-05 23:02:43 i

Sommaren är ju fantastisk med sina betydligt längre kvällstimmar! Man spenderar typ 8månader per år med att gnälla över mörkret och kylan.
Jag älskar verkligen sommaren och värmen!
Ett stort störningsmoment för mig denna sommaren har dock varit mina (tidigare) slaviskt följda rutiner som nu tycks vara helt bortblåsta....
Jag är ju som bekant en rutin människa, mina barn har till exempel alltid gått och lagt sig en viss tid- aldrig haft varken problem att få dom att somna eller att sova hela natten. Visst, båda barnen har vaknat vid 5varje morgon. Pigga och utvilade.
Därför så har jag iprincip alltid gått och lagt mig vid 22.30 senast varje kväll. Tråkigt kan tyckas för vissa men jag har tyckt om det 😀💤

Denna sommar däremot så har barnens sovtider blivit lite hipp som happ, för att inte tala om mitt eget sänggående! Herregud 01.00 var varannan kväll 😱
Skämt å Sido men jag mår inte bra av denna nya dygnsrytm, måste hitta tillbaka till gamla rutiner igen!

Skyller på psykiskt stress, lite oro inför flytten och framför allt soltimmarna! Strålande sol vid 22.30?! Har det alltid varit så??⁉️

Igår kväll va vi förbi dommarudden för att Alwira så gärna ville bada 💞
Ailicia ville hellre vara hos en kompis.
Mysigt med egen tid med bara Alwira, jag och Mathias!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela