MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Hemma igen...

Publicerad 2011-01-31 16:52:30 i Allmänt,

efter att ha hämtat Ailicia från dagis.
Idag blir det en rätt simpel middag, soppa med hembakat bröd...
Mitt hembakade dinkel bröd är grymt gott!
*inte för att skryta men*
Lägger in receptet ikväll....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


En sak som slog mig när jag städade idag är att det är sjukt jobbigt att sköta ett hem när man jobbar heltid!
Det borde verkligen finnas något statligt bidrag som gör att man kan ha möjlighet att gå ner i tid när man har barn!
Nu när jag är helt sjukskriven så inser jag detta!
För 2 månader sen när jag jobbade mellan 7.30-16 så var jag ju döende trött på kvällen, nu fattar jag verkligen varför!
Tänk att jag gick upp kl 6 för att fixa frukost och göra mig och Ailicia klar för dagis och jobb.
Vid 7 åkte vi hemifrån till dagis.
Kom till jobbet ca 7.20 och morgonmötet börjar 7.30.
Vid 8 var jag ute hos första kunden.
Jobba, jobba, jobba fram till ca 11.30.
Lunch 30min.
Handla, städa, tvätta, fixa mat osv ute hos kunderna fram tills ca 15.30.
Göra diverse "administrativa" saker (ringa sjukhus/anhöriga/kunder/göra kundpärmar osv...) fram tills kl 16.
16.15 hämta Ailicia från dagis, åka hem (om man inte måste handla).
16.30 -17 Laga middag, försöka orka vara social med Ailicia.
17.30 Äta!
Ge hunden mat.
18.00 Köra igång tvättmaskinen, kasta Ailicia i badet.
Gå ut med hunden typ 20min.
Ca 19-19.30 Lägga Ailicia
Beroende på tidsåtgången vad Ailicias nattning,
se på tv mellan typ 20.30-21.30.
Hänga tvätten!
Duscha.
För att orka så var jag tvungen att gå och sova senast 22.00.

När i detta "schema" ska man hinna dammsuga på en Tisdag?
Det ÄR tungt att orka/hinna med allt.
När ska man hinna umgås tillsammans med sin respektive?

Visst, en kvart-halvtimmes paus får man ju emellanåt om till ex Mathias hänger tvätten / plockar i och ur diskmaskin, diskar osv...

Är det konstigt att folk går in iväggen, blir utbrända och separerar?
Och stackars barn, hur många hinner och orkar med sina barn?
Jag har verkligen försökt prioritera Ailicia och familjen före dammsugaren, men det har ju tyvärr synts också!
Då har det funnits hundhår och damm i hörnen, helt klart, men Ailicia är ett lyckligt barn och jag och Mathias har ändå varit tillsammans (och har det fortfarande BRA!) i 7år....

Men som sagt jag grämer mig redan för att börja jobba 100% igen efter denna mammaledighet!
Då har jag ju dessutom 2 barn att hinna se och engagera mig i!

Måste verkligen lösa detta dilemma inom detta år, 2011!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela