MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Mini semester!

Publicerad 2014-08-10 08:18:47 i

I torsdags så var dagen D kommen! Vid lunchtid så var allt i plockat i husbuss och husvagn och vi började rulla. Väldigt många var det som kollade på vårat lilla ekipage.... Alltså, både buss och vagn är enorma, men jag måste säga att det är lite skämmigt- fatta att typ 100pers skyndade upp med sina mobiler för att filma och ta kort. Drygt 18meter långt sammanlagt. 
 (Lustigt är att vagnen som faktiskt är 6,5meter lång ser pytteliten ut....)



Pappa....

Mathias

Alwira och Trixie däckade rätt snabbt.

Alwira och Ailicia <3
Och jag va med =D
Mamma sprang runt och lyckades missa fotandet så henne finns inget kort på från resan dit.
Jaja, men vid 15tiden anlände vi vid First camp Kolmården. Checkade in och parkerade. Efter några vändor till lekparken så bestämde vi oss för att gå iväg och äta. Det blev pizza för alla. Jätte gott! Synd bara att alla restauranger som ligger i anslutning till campingarna är sjukt dyra!




Men riktigt gott var det!

Vid 22 så var vi alla rätt möra och jag, Mathias och Alwira gick och la oss i husvagnen. 

~fredag~
Vi vaknade vid 8. Åt frukost och drack massor med kaffe ;)
Packade ihop oss och checkade ut från first camp. 
Vi anlände på Kolmården vid 10 och vädret var toppen även den dagen!

Alwira intog vagnen ganska omedelbart.
Bilder från parken:






Delfin Expressen! Fattar inte att Alwira vågade åka! Hon var jätte nöjd och glad :)

Tyvärr så har jag inte tagit så mycket kort (hade inte tid ;-) )
Vid 18 så lämnade vi Kolmårdens parkering och hamnade till slut på Malmköping bad och camping. Den campingen var faktist jätte bra!
Vi grillade och åt jätte gott på kvällen och hela denna resa har varit kanonbra! 

Lördagsförmiddagen så var vi nere vid badet och Mathias badade med barnen...

Vid 14 började vi åka hem igen och det var ett ganska trött gäng som begav sig :P

Som sagt, värsta bästa helgen! Största tacket till mamma och pappa dom följe med =D

Idag så ska vi på visning av ett hus....
Hejsan svejsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela