MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Österåkersdoktorn är ett skämt 👎

Publicerad 2015-04-07 20:42:18 i

När jag ringde i onsdags för att boka den första tiden dom hade till DSK för att få min Järninjektion så bokades på tisdag kl 9.30.
Perfekt, eftersom jag är ledig då 😃

Kom dit imorse, barnen var med, taggade att få se mamma med dropp 😜
Det blev total flopp.
Hon som bokade hade visst bokat till imorgon kl 9.30....fuck.
Samma sak hände i sommras. Detta resulterade i att för att få sjukintyg så fick jag pallra mig ner på lättakuten (bland många andra) när jag hade salmonella!! Det är rätt sjukt! Läkaren ville ej ta mig i hand den gången men ändå var jag tvungen att sitta där och titta på när hon skrev intyget och sen fick jag gå... Idioti.

Hur som helst så tog jag mina ferinject med mig (dom brukar förvaras där) och sa att jag aldrig skulle sätta min fot där igen.
Allvarligt talat, om en ssk hade tagit sig 3min för att sätta nålen (erbjöd mig att kunna sitta ute i väntrummet med droppet 😜), sedan komma tillbaka 10min senare och ta bort nålen (erbjöd mig att kunna dra ut skiten själv), men nej. Ingen hade tid....
Så jävla tröttsamt! Behöver ju få järnet lixom.
Har ringt och pratat med en annan mottagning, men tyvärr verkar det enklast att Österåkersdoktorn får ge mig denna spruta innan jag byter mottagning!  För byta ska jag!
Morr alltså!

Uppdaterar om resten av dagen senare 😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela