MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Att kunna checka av något...

Publicerad 2016-07-01 09:00:00 i

En av MÅNGA saker på våran lista i samband med flytten och boendet på gården är avcheckat!
För mig känns det viktigt att ha någon form av värme backup till vintern. Det är många år sedan det bodde en hel familj i gårdshuset och den förra ägaren gick med vinterjacka inne på vintern (enligt henne själv) och värmde bara såpass att inga ledningar skulle frysa sönder.
Dessutom så är pellets svindyrt så kan man minska pelletsanvändandet så är det toppen!
Vi har ju en jätte fin, gammal vedspis i köket och det kändes viktigt att få murstocken godkänd så att vi kan elda i den. Framför allt så värmen den upp en stor del av huset bra men har även en riktig mysfaktor ❤️

Ärligt talat så var jag lite orolig när sotaren va där själv igår. Orolig för domen. Vore ekonomiskt jobbigt om den skulle behöva åtgärdas för typ 10-15000kr innan den blev godkänd.

Han sa att det syntes att den ej blivit eldad på bra länge. Men den är godkänd!! Mycket välgjord murstock 😀
Dessutom så sa han att det fanns flera tomma kanaler så att någon gång sätta in en öppen spis är inga problem! Yay!
Vore underbart att kunna ha den igång hela dagarna under vintern typ 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela