MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Orutinerad packare...

Publicerad 2016-06-17 08:24:40 i

Alltså det här med att packa flyttkartonger 😝
Jag är väldigt orutinerad,
har bara flyttat 2ggr tidigare och flytten från mina föräldrar till lägenheten i centrum vart väl typ 8kartonger 😂
Till radhuset flyttade vi för 8år sen och då ägde vi inte heller överdrivet mycket. Men det har skett en explosion i prylar sen dess. Känns som att jag mest går runt och blir stressad ibland alla kartonger-inte mycket som faktiskt hamnar I dom....
Värst är kläder! Alltså hur mycket kläder kan en familj ha?!
Vi skulle kunna försörja en 10 barns familj med kläder!!




 
6st proppfulla kartonger är packade och  det märks inte alls. Har iof packat mest ut lådor och skåp så det är inte mycket synligt som försvunnit....
Seriöst, bara skor (har rensat innan!) blir 1,5kartong?! Och ytterkläder lär bli minst detsamma...
2sop säckar med kast/skänk so far.
Någon som sitter inne på packningstips? 😁
Skönt i alla fall att kunna flytta upp dessa färdiga kartonger i helgen.
Känns som en stor fördel att kunna flytta lite pö om pö och mitt mål är att det mest ska vara möbler som flyttas när Mathias går på semester. Är lite orealistiskt kanske men om det nästan blir så så är det ju bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela