MadeleneAiliciaAlwiraMathias

VAB och fredagen :)

Publicerad 2012-09-29 07:04:45 i

När vi i onsdags hoppade i bilen till skola-dagis-jobb så han jag bara köra ut bilen ur garaget och sen la Ailicia en spya i bilen . Stackarn, och tack och lov att vi har skinnklädsel! Så Ailicia fick vända hemåt och jag fick VABBA....
Kändes sådär, men vad gör man inte ;-)

Av någon anledning så är jag heeelt slut i kroppen och i onsdags så låg jag och Ailicia mest framför tv:n. Torsdagen så kände jag mig lite bättre iaf. Ailicia spydde bara den där gången i bilen och inget mera. I ärlighetens namn så vet jag inte riktigt om det var magsjuka eller om det var för skolan. Ailicias klass har haft lite bekymmer, lite väl mycket bråk och tjafs. Ailicia har flertalet gånger råkat i bråk med en specifik pojke i klassen. Jag har pratat och mailat med läraren gällande detta och blivit lovad ändring och ett telefonsamtal när någonting hänt. Men inte ett ljud. Har givetvis då fått för mig att allt har fungerat bra sista veckorna. Men icke tydligen. Pratade i onsdags med en klassförälder kring detta, han skulle då meddela en ansvarig på skolan det som vi hade pratat om.
Igår fick jag ett massutskick som övriga föräldrar i klassen oxå fick- Ailicias fröken hade blivit avskedad då skolan ej kände att hon kunde hantera klassen ordentligt. Känns allvarligt men ändå bra, tur att dom såg detta redan i detta skedet. Om jag ska vara ärlig så blev jag väldigt besviken redan på uppropet när jag insåg att klassens fröken kom PRECIS ifrån Lärarhögskolan innan sommaren! Nämnde det redan då eftersom jag sagt till skolan att jag tror Ailicia behöver en fröken med erfarenhet och kött på benen....
Även om jag tycker att hennes fröken verkat väldigt snäll och engagerad så behövs nog lite mer praktisk erfarenhet av barn om man ska jobba i f-klass?!
Hoppas att det kommer bli lite tryggare tillvaro för klassen när nya pedagogen börjar.

Igår så körde jag en riktig stordtädning här hemma, skönt å få det gjort innan helgen.
Ailicia var mäkta stolt när hon Igårkväll gick med sin finaste (den hon hade på sin fasters bröllop) klänning till lokalen här för att gå på en 10årings kalas!! Hehe det var stort! Kalaset slutade först vid 20.30 så hon somnade på två röda igår kan jag lova! Och hon hade ägt på limbo (då va hon ju 10-15cm kortare än alla andra oxå) hehe =D

Mathias kom hem och åkte igen 1timme senare -jobb.
Kändes ensamt att vara helt solo Igårkväll och han kom inte hem förens klockan var närmare 21.30....

Denna morgon har jag och Alwira varit vakna typ 1,5timne redan och än så länge är det ett glas krossat ;-)
Härligt såhär på morgonen....
Idag så står en till fest på Ailicuas agenda och såäven för oss andra.
GRATTIS TOM på din dag!!!

Jag har lite huvudvärk och känner mig lite smått illamående faktiskt, hoppas det är sömnbrist och inte någon magsjuka på G!!
Känner mig ruggigt seg alltså....
Tjingeling från en människa i morgonrock

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela