MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Nytto göromål och vardagslyx....

Publicerad 2014-07-28 15:20:28 i

Som jag skrev tidigare så behövde vi plöja igenom centrum idag. Vi började dock med något som för mig känns som riktig vardagslyx. 2 papperspåsar med sängkläder och handdukar och åkte till tvätteriet. 10kg blev ca 600kr och ska hämtas igen nästa måndag. Detta va både skitigt och lite rent, men vi har så lite plats i linneskåpet och jag VÄGRAR/hinner inte stryka allt. På kemtvätten blir det både tvättat och manglat och då tar det typ bara hälften av platsen i skåpen. Sen så har vi ju ingen torktumlare och det tar sån plats att hänga skiten plus att det är tungt med sängkläderna! Så lite pö om pö får jag ta det, men det vore skönt att kunna lämna in det månadsvis så småningom. Vi får se.

Anyway.... Efter tvätten så åkte vi vidare till McDonalds för lite lunch och lek.
Winx leksaken i happy mealet var uppskattad =D

Sedan bar det av till centrum för att hämta ut boken på bibblan. Vi hittade även ett par jätte söta pax skor till Alwira på 50% rea, och även en ny skolväska till Ailicia:


Alwiras glass skor :)

Efter centrum åkte vi till donkens drive in och köpte varsin glass och åkte vidare till Willys. Först in på jysk och hittade 2st dynor för 25kr st till fram sidan. Dom ser ut såhär :)

Ja sen blev det veckohandling på Willys. Inte så spännande direkt.
Köpte varsin tidning till oss som vi plöjt igenom nu. En kopp kaffe och en ny tidning kändes helt ok efter denna, numera åter kvalmiga  dag....

Nu ska jag sätta mig med vecko matsedeln...
Hejs svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela