MadeleneAiliciaAlwiraMathias

Skönt med semester

Publicerad 2014-07-28 08:20:50 i

Hur skönt är det inte med semester då?!
Att vakna på morgonen och fixa sitt kaffe, gå ut och sätta sig med koppen i handen och bara vara.... Love it. Alwira sitter i soffan med paddan och Ailicia sover fortfarande.
Ingen stress.

Idag är luften mycket "klarare" inte alls lika kvalmigt som innan ovädret igår. 
Sitter och tittar på våran "andra veranda" aka "studsmatte verandan" som Mathias slängde ihop förra helgen. Han är duktig på att fixa! 
Och plommonträdet har jag beskärt- tog bort hur mycket som helst. Minst 3/4 rök och den är fortfarande stor!

Idag så måste jag och girlsen ta oss upp till centrum för att hämta ut en kursbok som jag har reserverat inför pluggandet i höst. 
Den 4/8 börjar skolan för mig och då ska jag plugga 100% och bara jobba 50%. Kommer då att jobba varje vardag mellan 7.30-11.30 och måndagar+onsdagar tänker jag försöka gå på lektionerna i naturkunskap mellan 12.30-15.30. Övriga dagar så ska jag plugga hemifrån på flex. Kommer bli tufft men ändå riktigt skönt (tror jag) =D

Nä nu ska jag och min kopp gå in å fixa lite havregrynsgröt (every day!)....

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madelene Månsson Asp

Hej! Vad kul att just du har hittat hit, kanske känner vi varandra, eller så gör vi det inte! Jag är en tjej, 29år, bor från och med juli-16 med min man Mathias, våra barn och djur på en mindre gård i Bollnäs, Gävleborgs län! Jag och Mathias har tillsammans 2st speciella och alldeles fantastiska döttrar. Ailicia som är 10år och Alwira som är 5år. Jag studerar sedan hösten-15 på Studie- och yrkesvägledareprogrammet , distans via Stockholms Universitet. Trivs bra och beräknas vara färdig till sommaren-18.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela